ZÁPIS Z JEDNÁNÍ PRACOVNÍ SKUPINY
„ROZVOJ PODNIKAVOSTI A INICIATIVY DĚTÍ A KARIÉROVÉ PORADENSTVÍ V ZÁKLADNÍCH ŠKOLÁCH“
Dne 10. 11. 2016 se v prostorách MC Jablíčko z Nepomyšle v Nepomyšli sešli zájemci o činnost pracovní skupiny „Rozvoj podnikavosti a iniciativy dětí a kariérové poradenství v ZŠ“.
Pozváni byli všichni řídící pracovníci základních, praktických a uměleckých škol na území ORP Podbořany, všichni pedagogičtí i nepedagogičtí pracovníci ZŠ v území ORP Podbořany, na které byly k dispozici kontakty nebo které se podařilo kontaktovat prostřednictvím již zapojených partnerů MAP, dále všichni zástupci neziskových organizací z území ORP Podbořany, o nichž členové RT věděli buď z osobní zkušenosti nebo z doslechu, že se nějakým způsobem věnují vzdělávání dětí a žáků, ať již formálně či neformálně a dále všichni zástupci zřizovatelů ZŠ na území ORP Podbořany. Pozvánka byla dále prezentována na webu projektu www.vzdelavani-podboransko.cz.
Přítomní (viz prezenční listina) byli seznámeni s tím, co je to MAP a se základními postupy MAP. Byla jim detailně vysvětlena role PS v procesu akčního plánování. Bylo zdůrazněno, že MAP má vznikat způsobem „zdola nahoru“, tj. že bez pomoci pedagogů a lidí z praxe nelze připravit funkční MAP. Byl nastíněn způsob práce skupin – RT činnost PS zajistí organizačně, administrativně a materiálně (pracovní smlouvy, technika, občerstvení), případně zajistí lektory (budou-li potřeba). Členové PS se minimálně účastní jednání a připomínkují materiály (možno komunikovat i elektronicky), jinak se fantazii meze nekladou, záleží na ochotě členů PS investovat čas do jejich činnosti. Aktivní členové PS budou honorování odměnou 200 Kč/hodinu (aktivní = testuje pomůcku, zpracovává podklady MAP, organizuje školení apod.), vedoucí PS, který svolá schůzku, připraví
podklady, zpracuje a rozešle zápis z jednání a který dále organizuje další aktivity PS v rámci budování kapacit, bude honorován částkou 250 Kč/hodinu.
Po tomto úvodu byli účastníci jednání seznámeni s výstupy dotazníkového šetření MŠMT ohledně potřeb škol v oblasti vzdělávání. Byl jim představen výtah z tohoto dotazníkového šetření týkající se právě a jen ZŠ.
Poté bylo přistoupeno k zpracování SWOT analýzy potřeb ZŠ na území ORP Podbořany. Pracovalo se formou brainstormingu, výstupy se zapisovaly na flip chart.
Před koncem jednání bylo dohodnuto, že výstupy z jednání zpracuje RT do tabulek a tyto materiály zašle k připomínkování členům PS.
ZÁPIS Z JEDNÁNÍ PRACOVNÍ SKUPINY
„ROZVOJ KOMPETENCÍ DĚTÍ A ŽÁKŮ V POLYTECHNICKÉM VZDĚLÁVÁNÍ (PODPORA ZÁJMU, MOTIVACE A DOVEDNOSTÍ V OBLASTI VĚDY, TECHNOLOGIÍ, INŽENÝRINGU A MATEMATIKY STEM, VČETNĚ EVVO)“
Dne 10. 11. 2016 se v prostorách MC Jablíčko z Nepomyšle v Nepomyšli sešli zájemci o činnost pracovní skupiny „rozvoj kompetencí dětí a žáků v polytechnickém vzdělávání (podpora zájmu, motivace a dovedností v oblasti vědy, technologií, inženýringu a matematiky STEM, včetně EVVO)“ (dále jen PS Polytechnika).
Pozváni byli všichni řídící pracovníci základních, praktických a uměleckých škol na území ORP Podbořany, všichni pedagogičtí i nepedagogičtí pracovníci ZŠ v území ORP Podbořany, na které byly k dispozici kontakty nebo které se podařilo kontaktovat prostřednictvím již zapojených partnerů MAP, dále všichni zástupci neziskových organizací z území ORP Podbořany, o nichž členové RT věděli buď z osobní zkušenosti nebo z doslechu, že se nějakým způsobem věnují vzdělávání dětí a žáků, ať již formálně či neformálně a dále všichni zástupci zřizovatelů ZŠ na území ORP Podbořany. Pozvánka byla dále prezentována na webu projektu www.vzdelavani-podboransko.cz.
Přítomní (viz prezenční listina) byli seznámeni s tím, co je to MAP a se základními postupy MAP. Byla jim detailně vysvětlena role PS v procesu akčního plánování. Bylo zdůrazněno, že MAP má vznikat způsobem „zdola nahoru“, tj. že bez pomoci pedagogů a lidí z praxe nelze připravit funkční MAP. Byl nastíněn způsob práce skupin – RT činnost PS zajistí organizačně, administrativně a materiálně (pracovní smlouvy, technika, občerstvení), případně zajistí lektory (budou-li potřeba). Členové PS se minimálně účastní jednání a připomínkují materiály (možno komunikovat i elektronicky), jinak se fantazii meze nekladou, záleží na ochotě členů PS investovat čas do jejich činnosti. Aktivní členové PS
budou honorování odměnou 200 Kč/hodinu (aktivní = testuje pomůcku, zpracovává podklady MAP, organizuje školení apod.), vedoucí PS, který svolá schůzku, připraví podklady, zpracuje a rozešle zápis z jednání a který dále organizuje další aktivity PS v rámci budování kapacit, bude honorován částkou 250 Kč/hodinu.
Po tomto úvodu byli účastníci jednání seznámeni s výstupy dotazníkového šetření MŠMT ohledně potřeb škol v oblasti vzdělávání. Byl jim představen výtah z tohoto dotazníkového šetření týkající se právě a jen ZŠ.
Dále byli vyzváni, aby e rozdělili do PS skupin dle své odbornosti a svých zájmů. PS Polytechnika byla vytvořena.
Poté bylo přistoupeno k zpracování SWOT analýzy potřeb ZŠ na území ORP Podbořany. Pracovalo se formou brainstormingu, výstupy se zapisovaly na flip chart.Před koncem jednání bylo dohodnuto, že výstupy z jednání zpracuje RT do tabulek a tyto materiály zašle k připomínkování členům PS.
ZÁPIS Z USTAVUJÍCÍHO JEDNÁNÍ PRACOVNÍ SKUPINY
„INKLUZIVNÍ VZDĚLÁVÁNÍ A PODPORA DĚTÍ A ŽÁKŮ OHROŽENÝCH ŠKOLNÍM NEÚSPĚCHEM
A ROZVOJ SOCIÁLNÍCH A OBČANSKÝCH KOMPETENCÍ DĚTÍ A ŽÁKŮ“
Dne 10. 11. 2016 se v prostorách MC Jablíčko z Nepomyšle v Nepomyšli sešli zájemci o činnost pracovní skupiny „Inkluzivní vzdělávání a podpora dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem a rozvoj sociálních a občanských kompetencí dětí a žáků“ (dále jen PS Inkluze“.
Pozváni byli všichni řídící pracovníci základních, praktických a uměleckých škol na území ORP Podbořany, všichni pedagogičtí i nepedagogičtí pracovníci ZŠ v území ORP Podbořany, na které byly k dispozici kontakty nebo které se podařilo kontaktovat prostřednictvím již zapojených partnerů MAP, dále všichni zástupci neziskových organizací z území ORP Podbořany, o nichž členové RT věděli buď z osobní zkušenosti nebo z doslechu, že se nějakým způsobem věnují vzdělávání dětí a žáků, ať již formálně či neformálně a dále všichni zástupci zřizovatelů ZŠ na území ORP Podbořany. Pozvánka byla dále prezentována na webu projektu www.vzdelavani-podboransko.cz.
Přítomní (viz prezenční listina) byli seznámeni s tím, co je to MAP a se základními postupy MAP. Byla jim detailně vysvětlena role PS v procesu akčního plánování. Bylo zdůrazněno, že MAP má vznikat způsobem „zdola nahoru“, tj. že bez pomoci pedagogů a lidí z praxe nelze připravit funkční MAP. Byl nastíněn způsob práce skupin – RT činnost PS zajistí organizačně, administrativně a materiálně (pracovní smlouvy, technika, občerstvení), případně zajistí lektory (budou-li potřeba). Členové PS se minimálně účastní jednání a připomínkují materiály (možno komunikovat i elektronicky), jinak se fantazii meze nekladou, záleží na ochotě členů PS investovat čas do jejich činnosti. Aktivní členové PS
budou honorování odměnou 200 Kč/hodinu (aktivní = testuje pomůcku, zpracovává podklady MAP, organizuje školení apod.), vedoucí PS, který svolá schůzku, připraví podklady, zpracuje a rozešle zápis z jednání a který dále organizuje další aktivity PS v rámci budování kapacit, bude honorován částkou 250 Kč/hodinu.
Po tomto úvodu byli účastníci jednání seznámeni s výstupy dotazníkového šetření MŠMT ohledně potřeb škol v oblasti vzdělávání. Byl jim představen výtah z tohoto dotazníkového šetření týkající se právě a jen ZŠ.
Následně byli účastníci jednání k ustavení pracovních skupin vyzváni, aby se podle své odbornosti a podle svých zájmů rozdělili do PS definovaných dle usnesení ŘV MAP ORP Podbořany s tím, že účastníci byli upozorněni na povinné ustanovení skupin k předškolní péči, čtenářské a matematické gramotnosti a k inkluzi.
Do PS Inkluze se žádný z přítomných účastníků ustavujícího jednání pracovních skupin nepřihlásil, proto nemohlo být v této oblasti přistoupeno ke zpracování SWOT analýzy potřeb ZŠ na území ORP Podbořany dle pohledu partnerů MAP.
Bylo proto rozhodnuto, že SWOT zpracuje RT projektu na základě výstupů dotazníkového šetření MŠMT. Tato SWOT bude zaslána všem partnerům MAP k připomínkování, připomínky budou následně zapracovány do návrhu SWOT. RT bude suplovat činnost PS Inkluze do doby, než se tato PS ustanoví.
ZÁPIS Z JEDNÁNÍ PRACOVNÍ SKUPINY
„ČTENÁŘSKÁ GRAMOTNOST, ROZVOJ KOMPETENCÍ PRO AKTIVNÍ UŽÍVÁNÍ CIZÍHO JAZYKA,
ROZVOJ KULTURNÍHO POVĚDOMÍ A VYJÁDŘENÍ DĚTÍ A ŽÁKŮ“
Dne 10. 11. 2016 se v prostorách MC Jablíčko z Nepomyšle v Nepomyšli sešli zájemci o činnost pracovní skupiny „Čtenářská gramotnost, rozvoj kompetencí pro aktivní užívání cizího jazyka, rozvoj kulturního povědomí a vyjádření dětí a žáků “ (dále jen PS ČG).
Pozváni byli všichni řídící pracovníci základních, praktických a uměleckých škol na území ORP Podbořany, všichni pedagogičtí i nepedagogičtí pracovníci ZŠ v území ORP Podbořany, na které byly k dispozici kontakty nebo které se podařilo kontaktovat prostřednictvím již zapojených partnerů MAP, dále všichni zástupci neziskových organizací z území ORP Podbořany, o nichž členové RT věděli buď z osobní zkušenosti nebo z doslechu, že se nějakým způsobem věnují vzdělávání dětí a žáků, ať již formálně či neformálně a dále všichni zástupci zřizovatelů ZŠ na území ORP Podbořany. Pozvánka byla dále prezentována na webu projektu www.vzdelavani-podboransko.cz.
Přítomní (viz prezenční listina) byli seznámeni s tím, co je to MAP a se základními postupy MAP. Byla jim detailně vysvětlena role PS v procesu akčního plánování. Bylo zdůrazněno, že MAP má vznikat způsobem „zdola nahoru“, tj. že bez pomoci pedagogů a lidí z praxe nelze připravit funkční MAP. Byl nastíněn způsob práce skupin – RT činnost PS zajistí organizačně, administrativně a materiálně (pracovní smlouvy, technika, občerstvení), případně zajistí lektory (budou-li potřeba). Členové PS se minimálně účastní jednání a připomínkují materiály (možno komunikovat i elektronicky), jinak se fantazii meze nekladou, záleží na ochotě členů PS investovat čas do jejich činnosti. Aktivní členové PS budou honorování odměnou 200 Kč/hodinu (aktivní = testuje pomůcku, zpracovává podklady MAP, organizuje školení apod.), vedoucí PS, který svolá schůzku, připraví podklady, zpracuje a rozešle zápis z jednání a který dále organizuje další aktivity PS v rámci budování kapacit, bude honorován částkou 250 Kč/hodinu.
Po tomto úvodu byli účastníci jednání seznámeni s výstupy dotazníkového šetření MŠMT ohledně potřeb škol v oblasti vzdělávání. Byl jim představen výtah z tohoto dotazníkového šetření týkající se právě a jen ZŠ.
Dále byli vyzváni, aby e rozdělili do PS skupin dle své odbornosti a svých zájmů. PS ČG byla vytvořena.
Poté bylo přistoupeno k zpracování SWOT analýzy potřeb ZŠ na území ORP Podbořany. Pracovalo se formou brainstormingu, výstupy se zapisovaly na flip chart.
Před koncem jednání bylo dohodnuto, že výstupy z jednání zpracuje RT do tabulek a tyto materiály zašle k připomínkování členům PS.
Zápis zapsala:
Mgr. Zdenka Lněníčková
výkonný manažer RT