Seminář byl veden velmi pěknou, interaktivní formou. Kromě informací o
platné legislativě byly průběžně uváděny příklady z praxe, na kterých
účastníci mohli vidět možné chyby. Zároveň jim bylo podáváno i
vysvětlení, jak se jich vyvarovat a na co si dát pozor.
Všichni získali i tiskové materiály, které byly rozděleny podle místa
určení (ZŠ, MŠ) – např. vzor Výzvy k seznámení se s podklady pro
vydání rozhodnutí, vzor Rozhodnutí, vzor Upozornění zákonného
zástupce, vzor Oznámení o zahájení správního řízení či vzor Výzvy
k seznámení se s podklady pro vydání rozhodnutí.
Na začátku semináře byl všem účastníkům dán test týkající se
Správního řádu, na jehož základě byly rozebírány časté chyby. Byly
zmíněny důležité paragrafy Školského zákona, a to § 21 a 22, týkající se
práv a povinností. Ze Správního řádu byly zmíněny především základní
právní předpisy, a to zákon č. 561/2004 Sb., zákon č. 500/2004 Sb. a
zákon č. 150/2002 Sb. K dalším tématům patřilo rozhodování podle
Správního řádu, působnost Správního řádu, problém správního orgánu
ve školství, Nejvyšší správní soud a jeho označení správního orgánu,
odvolací orgán, jak probíhá správní řízení, jaké jsou vztahy ve správním
řízení, subjekty správního řízení, příslušnost správního orgánu, fáze
správního řízení, řízení na základě žádostí, řízení z moci úřední včetně
požadovaných náležitostí, zahájení vlastního správního řízení, proces
nahlížení do spisu, chyby spisu ve správním řízení, rozhodnutí o
správním řízení, správní rozhodnutí včetně možných chyb, lhůty,
doručování, právní moc rozhodnutí aj.
Všem zúčastněným byly předány opravdu podnětné informace týkající
se platné legislativy. Během semináře se průběžně diskutovalo, byly
pokládány dotazy všude tam, kde byly nejasnosti, vše se komentovalo i
na praktických příkladech.
Ze zpětné vazby bylo znát, že účastníkům se seminář opravdu líbil,
získali potřebné znalosti a ještě formou, která jim opravdu vyhovovala.
Zároveň jsou všichni otevřeni pořádání dalších podobných seminářů
v budoucnosti.
Zapsala: Renata Adámková