Vzdělávání na Podbořansku

Informační portál projektu MAP ORP Podbořany

Aktuality

Projekt

Výstupy projektu

Aktuality: Aktuality projektu

Recenze na zapůjčenou pomůcku: Trpaslík Matematik s batohem

28.2.2018:
Díky možnosti čerpat dotace na nákup různých pomůcek a učebnic bylo zakoupeno několik pomůcek. Zde je další recenze od paní Moniky Zlé.

 

Testovaná pomůcka:

  • Trpaslík Matematik s batohem

Očekávaný dopad na žáka/dítě (jaká měla testující osoba očekávání před zahájením testování pomůcky)

Trpaslíka jsme si zapůjčily pro děti od 2,5 – 4 let. Chtěli jsme ho použít na jazyková cvičení nejen pro děti s vadou řeči, ale také pro děti s problémem vyjadřováním. Součástí trpaslíka jsou také barevné karty s čísly. Očekávali jsme, že se naučíme počítat do 10.

Reálný dopad pomůcky na žáka/dítě (jak žáci/děti s pomůckou pracovali ve skutečnosti, jak na ni reagovala, jaký byl dopad na kvalitu vzdělávání, naplnila se očekávání testujícího apod.)

Trpaslík Matematik je maxi maňásek s batohem. Batoh obsahuje karty s čísly + žetony. Tuto pomůcku jsme si zapůjčili pro nejmenší děti MŠ. Trpaslík je vysoký 85 cm, barevný a má otvory na ovládání pomocí našich rukou. Pomůcka se může využívat k různým vzdělávacím aktivitám.

Trpaslíka jsem použili ve 2 týdenním výukovém cyklu: „putování za pohádkou“ . Trpaslík ve svém batohu ukrýval vždy jednu pohádku. Trpaslík pomocí pohybů rukou, ústy – seznamoval děti s úkoly. Podle trpaslíka se děti snažili vyslovovat správně hlásky, učily se počítat.

První den, měly děti ostych před maňáskem hovořit. Po odbourání strachu, některé děti neměly nadále problém maňáskovi dovyprávět pohádku, mluvit s ním, odpovídat na otázky a plnit “jeho“ úkoly. Do batohu můžete ukrýt cokoliv např. malé předměty a pomocí hmatu rozpoznávat předměty aj.

Pomůcka obohatila všední dny MŠ.  Děti se k pomůcce neustále vracejí a ptají se, kdy si s nimi trpaslík přijde popovídat. Rádi bychom tuto pomůcku používali nadále při komunikačním kruhu, logopedii aj.

Lze použít pomůcku pro propojování mezi předměty? Návrhy aktivit.

Pomůcku jsme použili při matematice, jazyce, ( čtení pohádek, vyprávění) dále se může použít při logopedii atd.

Kolik žáků může pracovat s jedním kusem pomůcky?

Pomůcku můžeme použít individuálně nebo skupině ( použil jsme ve skupině 20 dětí)

Klady

Pomůcka je velká, barevná, příjemná a na první pohled mladší děti zaujme.  Práce a manipulace s maňáskem ( z pohledu učitele) je velmi dobrá a příjemná. Velké plus je všestranné použití pomůcky a propojení do dalších předmětů.

Zápory

Při delší práci s maňáskem se začnou potit ruce. Možná bych zvolila lepší materiál maňáska.

Doba používání pomůcky

Pomůcky byly využívány a s nimi pracovány od 14.2 – 28.2.2018 cca každý den 20 min.

Přílohy :

Galerie :

Článek vyšel : 28.2.2018, počet zobrazení : ( tento měsíc)