Před pořízením tohoto výukového softwaru jsem měla spíše obavy, neboť jsem již kdysi pracovala s podobným výukovým programem, který ovšem markantně nevyhovoval potřebám výuky, byl zastaralý, vizuálně neatraktivní a metodicky ne zcela dobře zvládnutý.
Od výukového programu jsem očekávala doplnění a procvičení znalostí mých žáků zábavnější formou, individuálně a samostatně podle jednotlivých potřeb každého žáka. Bohužel jsem zjistila, že software opět bazíruje na náplni učiva podle učebnic, s kterými nepracuji, což mi mírně zkomplikovalo orientaci v samotném programu. Je tedy omezena jakási samostatná orientace žáka, která je ale v těchto případech žádoucí.
Nicméně, při detailnějším seznámení jsem si jednotlivé okruhy témat (gramatiku i slovní zásobu) přiřadila k jednotlivým tématům, které odpovídají mým tematickým plánům, aby tak korespondovaly s mou výukou a byly doplněním.
S výukovým programem pracuji v učebně cizích jazyků na interaktivní tabuli, kdy společně s dětmi pracujeme na jednotlivých úkolech, které jsem doplnila pracovními listy a prací s mými didaktickými materiály. V případě práce v počítačové učebně pracují žáci samostatně, ovšem s přesně určenými instrukcemi, neboť velice jednoduše mohou sklouznout k učivu, které ještě třeba neznají a je pro ně komplikované.
Jako hlavní zápor testované pomůcky vidím složitou orientaci v jednotlivých učebnicích, které poskytly náplň programu. Pokud žáci učebnici neznají, hůře se v programu orientují a je pro ně složité se učit novou slovní zásobu, než mají aktuálně ve své učebnici. Uvítala bych obecnější pojetí pomůcky, ne konkrétně k jednotlivým učebnicím.
Kladem výukového programu je jeho grafické znázornění, které je celkem jasné a intuitivní. Velice kladně hodnotím jasná sdělení rodilými mluvčími, ať již opakování jednotlivé slovní zásoby nebo celých slovních celků.
Výukový program je koncipování celkově dobře, pokud vyučující pracuje s jednotlivými učebnicemi. Bohužel v případě jiných výukových materiálů je potřeba výrazně doplňovat výuku a program není možné používat žáky samostatně. Toto bylo jedno z mých očekávání, neboť mi v mé výuce chybí takovýto samostatný produkt, na který se mohu jako vyučující spolehnout, že „docvičí“ individuálně potřebné učivo.