Vzdělávání na Podbořansku

Informační portál projektu MAP ORP Podbořany

Aktuality

Projekt

Výstupy projektu

Aktuality: Aktuality projektu

Recenze na zapůjčenou pomůcku: Myslíme prostorově

28.2.2018:
Díky možnosti čerpat dotace na nákup různých pomůcek a učebnic bylo zakoupeno několik pomůcek. Zde je další recenze od paní Moniky Zlé.

 

Testovaná pomůcka:

  • Myslíme prostorově

Očekávaný dopad na žáka/dítě (jaká měla testující osoba očekávání před zahájením testování pomůcky)

Pomůckou „Myslíme prostorově“ jsme chtěli u dětí podpořit rozvoj prostorové orientace. Očekávali jsme, že podpoříme základní matematické představy, které jsou významné při učení v matematice na základní škole, ale také nezbytné pro běžný život.

Reálný dopad pomůcky na žáka/dítě (jak žáci/děti s pomůckou pracovali ve skutečnosti, jak na ni reagovala, jaký byl dopad na kvalitu vzdělávání, naplnila se očekávání testujícího apod.)

Pomůcka obsahuje různobarevná geometrická tělesa a karty ( předlohy) , dle kterých děti zkouší sestavit obrazec. Karty jsou očíslovány od nejlehčí po nejtěžší. Katry obsahují 20 nejrůznějších úkolů, jak prostorovou orientaci procvičit.

Pomůcku jsme použili nejprve u dětí 3-4 let. Nejlehčí úkoly zvládly všechny děti. Složitější kombinace už dětem dělaly problém. (více geometrických tvarů + naklonění těles) Mnoho dětí sestavovalo obrazce v zrcadlovém provedení.

U dětí 5-6 let, jsme jednoduché úkoly přešli bez problémů. U složitějších úkolů měly děti problém s natočením některých těles.

Starší děti tuto pomůcku začaly používat také při soutěžích. Např. Kdo nejrychleji a správně sestaví obrazec. 

Lze použít pomůcku pro propojování mezi předměty? Návrhy aktivit.

Pomůckou se učíte prostorovou orientaci, pojmenovat geometrické tvary, barvy. Pomůcku lze také využít jako názornou pomůcku k vyhledávání podobných věcí v místnosti.

Např.

Najdu nějakou věc, která ti připomíná tento předmět? (čtverec)

Děti hledají v místnosti a nosí předměty.

Kolik žáků může pracovat s jedním kusem pomůcky?

Pomůcku mohou využívat pouze 2 děti.

Klady

Pomůcka je sytě barevná. Materiál je tvrdý plast, takže při manipulaci se brzy nezničí. Geometrická tělesa jsou poměrně velká, pro děti pestrá. Pomůcka obsahuje pouze 4 tvary.

Zápory

Pomůcka by mohla být vyrobena pro více dětí, (skupinu např. 4 dětí), aby mohly děti mezi sebou zdravě soutěžit. Karty by mohly být vyrobeny z lepšího materiálu. V případě častého používání se zničí…

Doba používání pomůcky

Pomůcky byly využívány a s nimi pracovány:

  • 14.2 .cca 30 min.
  • 19.2. cca 30 min.
  • 27.2. cca 30 min.
  • 28.2. cca 30min.

Přílohy :

Galerie :

Článek vyšel : 28.2.2018, počet zobrazení : ( tento měsíc)