Pomůcky, exkurze, vzdělávání
Školy dávají podněty přes dotazníkový formulář, odkaz na něj bude ještě zaslán
prostřednictvím emailové komunikace. Školy dotazník využívají a dávají podněty.
Vzhledem k tomu, že finanční prostředky jsou již dostupné, lze začít nakupovat
pomůcky – řeší paní Adámková.
IKAP – projekt na rozvoj logického myšlení, možnost kontaktovat ohledně
vzdělávání. Zatím nejsou další návrhy na vzdělávání v matematické gramotnosti.
Aktualizace Strategického rámce
Je nutno aktualizovat Strategický rámec. Pro aktualizaci jsou k dispozici data
z plánování na školách, z dotazníků Popis potřeb školy a z dotazníků pro ředitele a
pedagogy. Z těchto dat vytvoří koordinátor popis silných a slabých stránek, který
bude rozeslán členům pracovní skupiny a na dalším setkání diskutován a
připomínkován. Je otázka relevance vstupů – dotazník pro MŠMT – výsledky mohou
být zkreslené kvůli Šablonám. Je třeba se domluvit na koeficientu – výsledkem
diskuse je to, že 2,6 a níž je považováno za slabé stránky.
Během následné diskuse bylo zmiňováno, že nejprve je nutné stanovit uvědomit si
silné a slabé stránky a teprve následně se řeší, co jsme schopni ovlivnit.
Dále byla zmiňována přínosnost digibuňky – školy mohu využít zapůjčení pomůcek a
nemusí je kupovat.
Digitální gramotnost – zmíněn problém toho, že školy někdy mají vybavení (i
financované z různých projektů), je ale problém využití, případně správa.
Setkání probíhalo v přátelské atmosféře a bylo hodnoceno jako podnětné.
Termín dalšího setkání: 6.11. 2019 od 14:30 na ZŠ Petra Bezruče 2000, Žatec
Zapsala: Sylvie Jarošová