Vzdělávání na Podbořansku

Informační portál projektu MAP ORP Podbořany

Aktuality

Projekt

Výstupy projektu

Aktuality: Aktuality projektu

Seminář Robotika jako nástroj pro rozvoj klíčových kompetencí 27.5.2017

28.5.2017:
Datum: 27. 5. 2017
Místo: ZŠ Husova Podbořany
Cílová skupina: učitelky a učitelé ZŠ, příp. dalších organizací podílejících se na vzdělávání
Lektor: Mgr. Kateřina Kvapilová, Mgr. Lucie Svárovská

 

Seminář se uskutečnil jako jedna ze vzdělávacích aktivit pro pedagogy i nepedagogické pracovníky v rámci Veletrhu škol a volného času, který se uskutečnil ve dnech 26. – 27. 5. 2017 a který proběhne ještě dne 3. 6. 2017 v Lubenci.

Obě lektorky přijeli do Podbořan ze základní školy v Liberci, kde aktivně spolupracují s Technickou univerzitou Liberec. Díky tomu se jim také podařilo prosadit robotiku do výuky i do volnočasových aktivit nabízených školou.

Paní Kvapilová nám představila set Lego Mindström a jeho možnosti, a to včetně softwaru, díky kterému se roboti ovládají. Software má několik úrovní od MŠ až po poměrně složité profesionální programy. Díky těmto úrovním lze legoroboty použít pro výuku na všech stupních vzdělávání.

Slečna Svárovská nám pak předvedla aktivity, které dělá s dětmi na kroužku robotiky v jejich škole. Uvedla, že stavebnice Lego je pro výuku robotiky obzvlášť výhodná, protože Lego je hračkou dětem běžně známou, velmi oblíbenou a snadno zvládnutelnou. Navíc legonávody jsou natolik propracované a uchopitelné, že postavit sebesložitější stroj zvládne i poměrně malé dítě. Navíc má Lego tu výhodu, že stavebnice lze doplňovat a rozšiřovat dle libosti. V legorobotice se navíc pořádají i velké mezinárodní soutěže, a to je ambice jejich kroužku, propracovat se na takovou soutěž.

Po teoretickém úvodu následovalo pak několik hodin praxe. Vyzkoušeli jsme si vyrobit jednoduché legoroboty a naprogramovat jejich pohyby. Při ukázkách toho, jak se nám to podařilo, lektorky pohovořily ještě o tom, jak roboty využít v dalších předmětech, nejen ve výuce informatiky. Pro český jazyk lze například legorobota využít tak, že děti robůtkem vyhledávají např. vyjmenovaná slova po B apod.

Semináře se účastnilo i několik žáků ze základních škol. Bylo vidět, že takto pojatá výuka informatiky by děti docela pohltila. Navíc chlapci mnohdy projevili oproti dospělákům velmi dobré, zcela intuitivní konstruktérské schopnosti. Lze tedy konstatovat, že legoroboti byli odzkoušeni na dětech i dospělých a že maximálně zaujaly obě tetující skupiny.

 

Zapsala:

Zdenka Lněníčková

(výkonný manažer projektu)

Přílohy :

Galerie :

Článek vyšel : 28.5.2017, počet zobrazení : ( tento měsíc)