Pomůcku jsme chtěli využít jako názornou ukázku geometrických těles a ukázat, že spoustu geometrických těles je všude kolem nás. Děti se s nimi setkávají každý den, aniž by to věděly.
Pomůcka obsahuje 7 pevných geometrických tvarů a 35 kartiček s fotografiemi.
S dětmi jsem nejprve určili jaké to jsou geometrické tvary, jaké mají barvy.
Děti vybraly 1 geometrický tvar a k tomu měly vyhledat kartičku, na které je geometrický tvar zobrazen.
Společně ve skupině jsme vždy k danému geometrickému tělesu hledali obrázky, které nám připomínají daný tvar.
Pokud jsme našli 4, pro kontrolu jsem karty otočili a zjistili jestli je to správně.
Hra obsahuje také tmavě modrý pytlík. Tento pytlík slouží k rozpoznání předmětů, dle hmatu.
Dítě šáhne do pytlíku. Uchopí jeden předmět a podle hmatu pojmenuje daný tvar.
Malé děti a děti, které neumí ještě pojmenovat geometrické tvary, měly s rozpoznáváním problémy.
Kartičky s podobnými tvary hledaly úspěšně. Hru jsme hráli se skupině a nebyla to nejlepší volby. Hra je vhodná individuálně nebo pro menší počet dětí ( 4 dle kartiček)
Pomůcku leze také použít v předmětech jazyků a prohloubení fantazie dětí.
Např. Hledáme tvar obdélník. Najdeme autobus. Doplňující otázky: ,, Kam asi jede? Koho veze? Jakou má barvu autobus? Jel si někdy autobusem? Aj.
Doporučili bychom max. 4 děti.
Geometrické tvary jsou z pevné pryže. Kartičky jsou z pevného materiálu. Správná kombinace předmětů je vyobrazena na zadní straně kartičky.
Geometrické tvary a kartičky by mohly být větší. Některé fotografie předmětů jsou těžkou určitelné, ke kterému tvaru patří. ( učitelky měly problém správně zařadit) hračka je určena pro děti od 4 let. Dle této věkové hranice bych volila typičtější fotografie předmětů.
Pomůcky byly využívány a s nimi pracovány: