Na jednání byli přítomni 4 zástupci ZŠ, 1 zástupce NNO a 1 zástupce realizátora (viz prezenční listina). Žádný z přítomných nebyl stálým členem pracovní skupiny a po dotazu zástupce RT ani neměl zájem stát se stálým členem PS Inkluze.
Tématem jednání pracovní skupiny bylo plánování aktivit a projektů k naplnění jednotlivých strategických priorit a cílů SR MAP ORP Podbořany.
Účastníkům pracovní schůzky byly postupně předloženy jednotlivé strategické cíle pro danou kapitolu strategického rámce a formou brainstormingu byly navrhovány dílčí aktivity, které by mohly pomoci naplnit cíle.
Výstupy jednání jsou uvedeny níže. Do textu SR pro inkluzi na ZŠ jsou vepsány možnosti plnění jednotlivých cílů. Cíle SR MAP, kde účastníci jednání nevznesli žádný nápad k jeho plnění, nejsou v zápise uvedeny.
MOŽNOSTI PLNĚNÍ STRATEGICKÝCH PRIORIT A CÍLŮ
PRIORITA 3.4.A
Základní školy a ostatní spolupracující organizace mají dostatek finančních, materiálních, technických, prostorových, personálních a organizačních prostředků pro inkluzivní vzdělávání (vzdělávání dětí se SVP a vzdělávání nadaných dětí a dětí cizinců) a jeho efektivní realizaci.
3.4.A3
Do roku 2018/2019 X subjektů (ZŠ, NNO, ostatních organizací) bude disponovat X asistenty pedagoga a X osobními asistenty.
Možnosti plnění:
3.4.A4
Do roku 2018/2019 X subjektů (ZŠ, NNO, ostatních organizací) bude disponovat X specialisty pro oblast inkluzivního vzdělávání (školní psycholog, speciální pedagogové, sociální pedagogové, sociální pedagogové, logopedové atd.).
Možnosti plnění:
3.4.A5
Do roku 2018/2019 bude mít X subjektů vlastního nebo smluvně vázaného externího specialistu s kvalifikací pro práci s nadanými dětmi.
Možnosti plnění:
3.4.A6
Do roku 2018/2019 bude X subjektů disponovat kvalitním prostorovým a materiálním vybavením a adekvátními pomůckami pro kvalitní realizaci volnočasových a mimořádných aktivit nad rámec výuky.
Možnosti plnění:
PRIORITA 3.4.B
Pedagogové základních škol a pracovníci spolupracujících organizací i aktivní rodiče jsou vzdělávání v oblasti inkluzivního vzdělávání (vzdělávání žáků se SVP a vzdělávání nadaných žáků a dětí cizinců), mají podmínky pro individualizaci výuky a pravidelně sdílejí své zkušenosti, dovednosti a dobrou praxi
3.4.B2
Pro zlepšení komunikace a spolupráce ZŠ a spolupracujících subjektů s rodiči dětí pedagogové ZŠ a pracovníci spolupracujících subjektů do roku 2018/2019 absolvují vzdělávání v metodách efektivní komunikace, netradičních metod práce s veřejností, prezentačních technik a dalších metod otevřené komunikace
Možnosti plnění:
3.4.B3
Do roku 2018/2019 absolvují pedagogové ZŠ a pracovníci spolupracujících organizací vzdělávání v metodách pedagogické diagnostiky a v metodách uplatnění jejích výstupů.
Možnosti plnění:
3.4.B4
Do roku 2018/2019 absolvují pedagogové ZŠ a pracovníci spolupracujících organizací vzdělávání v technikách a metodách práce s dětmi se SVP a spolupráce s pedagogickými a nepedagogickými pracovníky při práci s těmito dětmi.
Možnosti plnění:
3.4.B5
Do roku 2018/2019 absolvují pedagogové ZŠ a pracovníci spolupracujících organizací vzdělávání v technikách a metodách práce s nadanými dětmi.
Možnosti plnění:
3.4.B6
Do roku 2018/2019 absolvují pedagogové ZŠ a pracovníci spolupracujících organizací vzdělávání v tradičních i alternativních metodách skupinové práce s heterogenními skupinami
Možnosti plnění:
3.4.B7
Do roku 2018/2019 absolvují pedagogové ZŠ a pracovníci spolupracujících organizací vzdělávání v technikách a metodách zapojení žáků do řízení vyučování a vedení a využití žákovských parlamentů.
Možnosti plnění:
3.4.B8
Do roku 2019/2020 absolvují pedagogové ZŠ a pracovníci spolupracujících organizací vzdělávání některý z exitujících modulů pro jazykové vzdělávání pedagogů MŠ a pracovníků spolupracujících organizací.
Možnosti plnění:
3.4.B9
Do roku 2019/2020 bude tam, kde je to smysluplné a kde se dosud taková výuka nerealizuje, probíhat výuka vybraných předmětů v půlených třídách.
Možnosti plnění:
PRIORITA 3.4.C
Základní školy spolupracují při vzdělávání žáků se SVP a při vzdělávání nadaných žáků a dětí cizinců s rodiči, neziskovými organizacemi a dalšími organizacemi působícími v oblasti vzdělávání.
Aktivity k jednotlivým cílům spadajícím pod tuto prioritu se již z časových důvodů nepodařilo projednat, budou řešeny buď na dalším setkání PS po prázdninách nebo budou rozpracovány RT a poslány zájemců o činnost PS Inkluze elektronicky k doplnění a rozpracování.
Zápis zapsala:
Mgr. Zdenka Lněníčková
výkonný manažer RT